يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۲۵۵
تاریخ انتشار : ۱۰ : ۱۶ - ۱۳ آبان ۱۴۰۲

به گزارش دیباچه،  "میلاد صالح پور" مجری برنامه" خوش نمک" که این شب ها از شبکه نسیم با مخاطبان در ارتباط است می گوید : از آنجا که ممیزی های صدا وسیما در مقایسه با سایر پلتفرم ها از وسعت بیشتری برخوردار است، بنابراین به طور قطع می‌توان مدعی شدکه اگر این برنامه به جای تلویزیون از وی او دی ها پخش می شد، می توانست با فضای جذاب تری با مخاطب مواجه شود چرا که دست عوامل برنامه بیشتر برای اعمال موضوعات طنازانه تر و جذاب تر باز بود؛ همچنین او که داشتن اطلاعات عمومی  بالا را از پارامترهای مهم در موفقیت یک مجری و گوینده می داند، معتقد است : "خوش نمک" با به روی صحنه آوردن شرکت کنندگان مختلف از اقصی نقاط کشور در تلاش است تا با آئین ها و فرهنگ های مختلف دست و پنجه نرم کند.

"میلاد صالح پور "مجری برنامه :خوش نمک" در راستای حضور خود به عنوان مجری در  این برنامه  به خبرنگار دیباچه گفت:  سابقه ۱۴ ساله در حوزه اجرای صحنه ای با سبک و سیاق کمدی و طنز در وجودم پتانسیلی را ایجاد کرده که بواسطه آن می توانم قابلیت اجرای کمدی لحظه (کمدی آن) و بداهه گویی را  روز به روز  در درون خود تقویت کنم و بیشتر از قبل برای اجراهایی در بستر کمدی، آنهم بصورت آنی آماده باشم و این ویژگی سبب شد تا سُکانِ اجرای "خوش نمک "  به دست من سپرده شود.

"صالح پور "افزود: عدم کپی بودن ایده، نوع طراحی و تولید برنامه، استوار بودن محتوای" خوش نمک" بر پایه جاری ساختن مباحث کمدی بصورت آنی و در لحظه، قرار دادن شرکت کننده ها در موقعیت طنز بدون  آنکه هیچگونه متن طنازانه ای را از پیش آماده کرده باشند و همچنین فرآیند متمایزی که طی آن شرکت کنندگان باید ضمن خلق فضای کمدی و موقعیت طنازانه در لحظه، طنازی خود را به رخ بکشند، از مهمترین شاخصه هایی بود که برایم جذاب محسوب شد؛ چرا که اجرای این‌ نوع سبک را نه تنها تجربه نکرده بودم بلکه حتی در جایی نیز ندیده بودم، از این رو ترغیب شدم تا به عنوان‌ مجری در این برنامه حضور یابم.

" صالح پور" در پاسخ به این‌ سوال که علاوه بر اجرای  برنامه در راستای جذاب شدن "خوش نمک چقدر سعی کرده تا از پتانسیل  بداهه گویی و طنازانه آنی خود بهره بگیرید؟ "ادامه داد: در این برنامه سعی کردم بیشتر هدایت کننده باشم  و بگذارم شرکت کننده ها مستقل پیش بروند و خلاقیت خود را به رخ بکشند؛ البته جایی که احساس کنم فضای کمیک و طنزگونه کار رو به افول است و برای جذاب شدن نیاز به یک سوژه و یا سرنخ دارد،  از قدرت بداهه استفاده می کنم و به  کمک شرکت کننده می روم و در راستای جلوگیری از افتادن کار با شرکت کننده ها مشغول ردو بدل و پاسکاری کردن الفاظ طنزگونه و بداهه های کمدی می شوم، در هر حال بیشتر سعی می کنم تا شرکت کننده بتواند هنر خود را به منصه ظهور  بگذارد. به طور کل تمام تلاش خود را به کار می بندم تا در "خوش نمک" میزبان باشم و موقعیت را براي شرکت کننده ها خلق کنم چراکه هدف ما در  برنامه این بوده که یک سری افراد با حضور در "خوش نمک"  بتوانند خود را در موقعیت های کمدی که ما برایشان رقم میزنیم، محک بزنند.

وی در ارتباط با میزان باز بودن فضای برنامه "خوش نمک " در راستای اعمال جذابیت های کلامی و کمدی وار اظهارداشت داشت: از آنجا که ممیزی های صدا وسیما در مقایسه با سایر پلتفرم ها از وسعت بیشتری برخوردار است، بنابراین به طور قطع می توانم مدعی شوم که اگر این برنامه به جای تلویزیون از  وی او دی ها پخش می گردید دست عوامل برنامه برای جذاب تر نمودن فضای آن بیشتر باز بود.

مجری برنامه "خوش نمک " در پاسخ به این سوال که چقدر معتقد است این برنامه هم راستا با استانداردهای یک رئالیتی شو مسیر تولید و اجرای خود را طی می کند؟ بیان کرد : به طور قطع اگر این برنامه  همچون "عصر جدید" ،"دورهمی"، "جوکر" و ....نمونه خارجی داشت، کار ما خیلی راحت تر بود و راحت تر می توانستیم به استاندار های لازم دست پیدا کنیم. در واقع این رئالیتی شو  نمونه خارجی نداشته و کاملا  زائیده ذهن طراحان  و نویسنده های "خوش نمک" است؛ از این رو قطعا در قسمت های اول و حتی فصل اول نباید خیلی  توقع این را داشت که "خوش نمک" مطابق با همه استاندارد های رئالیتی‌شو پیش برود، چون بالاخره باید آزمون و خطا صورت گیرد تا در فصل های بعد خروجی کار  بیشتراز پیش به استاندارد های لازم نزدیک شود و این اتفاق به امید خدا در فصل بعد رقم خواهد خورد به گونه ای که بیننده  متوجه این تغییر و نزدیک شدن "خوش نمک" به استاندارد های یک رئالیتی شو می شود.

"صالح پور" ادامه داد: یکی از کارهای متفاوتی که در فصل اول خوش نمک اتفاق افتاده این است که که ما از حضور سلبریتی ها برای دیده شدن برنامه استفاده نکردیم و سعی نمودیم تا بیشتر حس مردمی بودن داشته باشیم. در کل  این برنامه با حضور شرکت کنندگانی از اقصی نقاط ایران تلاش کرده تا با فرهنگ و آئین های مختلف دست و پنجه نرم کند و بصورت کاملا مردمی با مخاطبان مواجه شود.

او بابیان اینکه علاقمند است تا با اجرا در سبک های مختلف خود را در زمینه سکانداری برنامه های متنوع محک بزند افزود: همانطور که یک بازیگرموفق بازیگری است که بتواند در همه ژانرها از جمله کمدی،رئال، درام و...نقش آفرینی کند به همان ترتیب برای بنده که مجری هستم نیز باید به همین منوال  باشد به عبارتی  معقتدم مجری توانمند باید این توانایی را داشته باشد که در ژانر های مختلف  بسته به موقعیت و بستری که ایجاد می شود  بتواند سبک اجرای خود را انتخاب کند و هم راستا با آن پیش برود.

مجری برنامه "خوش نمک " ادامه داد: داشتن مطالعه، تمرین، تکرار، اطلاعات عمومی در کنار آشنا بودن با زبان بدن ازجمله پارامتر هایی هستند که یک مجری و حتی گوینده، برای موفقیت در عرصه اجرا به آنها نیازمند است البته برخورداری از دایره واژگان وسیع، قدرت تکلم، صدای خوب و صداسازی خوب نیز از دیگر مقوله هایی هستند که می توانند نقش موثری در موفقیت مجری که سکاندار یک برنامه است داشته باشند. 

"میلاد صالح پور" درباره سهم مجری و گوینده در موفقیت برنامه ها افزود: اگر چه مجری و گوینده در موفق شدن یک برنامه سهم زیادی دارند اما این سهم و نقش نه تنها صرفا در اجرای آنها خلاصه نمی شود، بلکه معتقدم حتی نقش سایر عوامل همچون  تیم نویسنده، تصویربرداری، کارگردانی و ... پررنگ تر است، در واقع مجری و گوینده مکمل کار هستند به نوعی مجری نقش بازیکن نوک حمله در فوتبال را برعهده دارد که می تواند ثمره تلاش یک تیم و گروه را به بهترین شکل به موفقیت مبدل کند ویا حتی به شکست برساند.  

او بابیان اینکه برای اجرای برنامه های مختلف پیشنهاداتی داشته اما در حال حاضر ترجیحش بر تمرکز بر اجرا در برنامه "خوش نمک "است اظهار داشت: مجریان و گویندگان جدیدی که وارد این عرصه می‌شوند و قرار است فعالیت های خود را بر عرصه اجرا متمرکز نمایند،  قطعا باید اطلاعات عمومی خوبی داشته باشند، چون این امر به شدت جزو پارامتر های یک مجری است و کسانی در این عرصه توانمند خواهند بود که از اطلاعات عمومی بالایی برخوردار باشند و اگر گاهی در شرایطی قرار می‌گیرند که در مورد آن موضوع اطلاعات درست و تکمیلی ندارند و یانسبت به آن شک دارند، اصلا نباید در مورد آن موضوع اظهار نظر کنند و این خیلی بهتر است از یک اظهار نظر غلط، چرا که در غیر اینصورت خود و توانایی‌هایشان را در مقابل مخاطب  زیر سوال خواهند برد.

گفت و گو از : زهرا فرود

برچسب ها: شبکه نسیم ، خوش نمک
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳